سینماهای تهران

تاریخچه و تصاویر سینماها و محل های نمایش فیلم در تهران

سینماهای تهران

تاریخچه و تصاویر سینماها و محل های نمایش فیلم در تهران

سینما مارلیک

سینما مارلیک

نام پیشین : مورو

آدرس : خیابان کارون ،بین خیابانهای امام خمینی ( ره ) و هاشمی

مالک اولیه: حسنعلی قانع  (به نقل از کتاب:تاریخ سینمای ایران ،از آغاز تا سال 

1357،نوشته ی مسعود مهرابی،انتشارات فیلم،چاپ پنجم،زمستان 1368،صفحه ی 488)

مالکان بعدی:گلچین،حسینی(بعد از تعطیلی سینما)

تلفن : 963616

در حال حاضر تعطیل میباشد .

مالک سینما آقای حسنعلی قانع در سال 1369 دار فانی را وداع گفته اند.

(از گفتگو با پسر ایشان آقای شاهرخ قانع در تاریخ 1397.09.24)


یک آمار جالب از تعداد تماشاگر و میزان فروش سینما مارلیک  در سال 1355

تعداد تماشاگر:218000 نفر

میزان فروش:9350000 ریال

از کتاب:اسنادی از موسیقی،تئاتر و سینما در ایران(1357-1300 ه.ش)،جلد سوم،

صفحه های 1384و1385،انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،1379

نظرات 2 + ارسال نظر
سام پنج‌شنبه 29 آذر 1397 ساعت 18:27

یک سینمای خوب و تمیز در محله متوسط نشین که پس از انقلاب تعطیل شد. قبل از انقلاب بیشتر فیلمهای جشنواره کودکان و نوجوانون که از طرف مدرسه بصورت رایگان ر در این سینما میدیدیم . و سایر روزها بیشتر فیلمهای فارسی و هندی اکران میشد. یادش بخیر

سلام.ممنون از توجه شما.اگر خاطراتی از سینما دارید که جالب هستند میتوانم با ذکر نام خودتان در وبلاگم منتشر کنم.من خودم حدود سال 61فیلم عیسی بن مریم را در این سینما دیده ام.

امیر دوشنبه 4 مرداد 1400 ساعت 22:25

من متولد 1344 هستم. زمانی که حدودا 5 ساله بودم با خانواده به سینما مارلیک می رفتیم. خیلی خوش می گذشت. یادش بخیر. بعد آن هم به بستنی فروشی می رفتیم و فالوده و بستنی سنتی می خوردیم.
واقعا یادش بخیر.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد