سینماهای تهران

تاریخچه و تصاویر سینماها و محل های نمایش فیلم در تهران

سینماهای تهران

تاریخچه و تصاویر سینماها و محل های نمایش فیلم در تهران

سینما شاهرخ

سینما شاهرخ

آدرس : خیابان خزانه ی بخارایی ،پایین تر از بزرگراه بعثت ( چهار راه روغن نباتی ) ،بین کوچه های محبان الشهیدین و شهید غلامعلی محمد یارلو

مالک : سید احمد کبیر (به نقل از کتاب:تاریخ سینمای ایران ،از آغاز تا سال 

1357،نوشته ی مسعود مهرابی،انتشارات فیلم،چاپ پنجم،زمستان 1368،صفحه ی 490)

ظرفیت : 324 نفر  (به نقل از کتاب:سینمای ایران 1363-1358،انتشارات اداره کل تحقیقات

و روابط سینمائی وزارت ارشاد اسلامی،چاپ اول:1363،صفحه ی 42)

تلفن : 550944

در حال حاضرسینما  تعطیل میباشد ،ولی در جای آن حسینیه ی محبان حضرت علی اصغر (ع) دایر شده است.


یک آمار جالب از میزان فروش و تعداد تماشاگر سینما شاهرخ در سال 1355

میزان فروش:10270000 ریال

تعداد تماشاگر:487000 نفر

از کتاب:اسنادی از موسیقی ،تئاتر و سینما در ایران(1357-1300 ه.ش)،جلد سوم ،

صفحه های 1388و 1389،انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،1379

نظرات 7 + ارسال نظر
محمد سه‌شنبه 14 بهمن 1393 ساعت 12:37 http://www.tahur.net

سللام
در حال حاضر این سینما تبدیل به حسینیه هیئت محبان حضرت علی اصغر(ع) شده است

سلام لطف کردید به وبلاگ من سر زدید لطفا بفرمایید اجازه ی برپایی حسینییه را از چه کسی گرفته اید .اجاره کرده اید یا خریده اید و با چه کسی در ارتباط هستید برای این حسینییه و دقیقا از چه تاریخی حسینییه را راه اندازی کرده اید .ملتمس دعا

مهدی چهارشنبه 14 بهمن 1394 ساعت 14:34

سلام خیلی خرسندم که با وبلاگتون آشنا شدم. این سینما شاهرخ در محله ی ما واقع شده و بسیاری از بزرگترهای ما کاملا با آن آشنا هستند. البته خودمم هم در سنین کم سینما را یادم می آید.بسیار سینمای بزرگیست! و شاید ظرفیت آن بیشتر از چیزی باشد که قید کردید.

با سلام به شما دوست گرامی
در مورد ظرفیت این سینما از کتاب تاریخ سینمای ایران
نوشته ی مسعود مهرابی استفاده کرده ام و البته احتمال
اشتباه بودن آن نیز وجود دارد.جنابعالی اگر خودتان یا
اقوام نزدیکتان خاطراتی از این سینما دارید و برایم بنویسید
خوشحال میشوم و آن را در وبلاگم نشر خواهم داد.
با تشکر از مرحمت شما.

امین چهارشنبه 14 بهمن 1394 ساعت 14:57

سلام من عکس های قدیمیهه این سینما رو میخوام مثلا برای سال 70 . خواهش میکنم راهنمایی کنید.

سلام به شما دوست عزیز.
من هم مثل شما در جستجوی عکسهای قدیمی تر از این سینما
و سینماهای دیگر هستم و اگر موفق شوم به اطلاع شما هم خواهم
رساند.با تشکر از شما.

فرهاد سه‌شنبه 27 بهمن 1394 ساعت 16:53

سلام به شما. درباره یاین سینما میگن که نه میشه سینمارو راه انداخت نه میشه تغییر کاربری داد و مجتمع ساخت. اگر ممکنه این سینما رو رسانه ایى کنید

با سلام به شما دوست علاقمند به سینما شاهرخ
دست ما کوتاه و خرما بر نخیل

محمدرضا دوشنبه 13 دی 1395 ساعت 16:57

سلام خیلی خوشحالم که با سایت عالیتون آشنا شدم جامع ترین مجموعه اطلاعات از سینماهای تهران
فوق العاده است سایتتون
لطفا بیشتر فعالیت کنید و اینکه آیا امیدی به بازگشایی سینماهای تعطیل شده هست یا نه؟

اکبر میرزاخانی یکشنبه 29 مرداد 1402 ساعت 20:50

با سلام خدمت دوستان عزیز تنها سینمای خزانه هست من سال 70خیلی به این سینما میرفتم یه عیبی داشت که صندلی‌های چوبی داشت فیلمهای خوبی دیدم افعی ،با گرگها می رقسند،عروس، 5تا هم عکس از داخل سینما هم دارم

سلام دوست عزیز.لطف میکنید اگر عکسهایی را که دارید در اختیار من هم قرار دهید.

ناشناس سه‌شنبه 11 مهر 1402 ساعت 13:57

ده ساله بودم که این سینما رو شناختم. این سینما قبل از انقلاب دو فیلم با یک بلیت نمایش می داد. به همین دلیل سینمای بسیار پرتماشاگری بود. ده ساله بودم که برای اولین بار با برادرم و دوستش ایستاده فیلم های مردی از جنوب شهر و خشم هرکول را دیدم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد